Yabancı Ticari İşletmenin Türkiye’ye Nakli

Yabancı İşletmenin Merkezinin Türkiye’ye Taşınması

Belgeler ve tescil  (TSY Madde 115)

(1) Başvurulan müdürlüğe aşağıdaki belgeler verilir:

a- Merkezi Türkiye’ye taşınan ticari işletmenin yabancı memleket kanununa uygun olarak mevcut bulunduğunu gösteren ve o ülkenin ticaret sicili tarafından verilmiş olan veya sicil teşkilatı yok ise yetkili makamı tarafından verilmiş olan belge ve Türkçe çevirisi.

b- Merkez değişikliğinin kendi hukukuna uygun olduğuna ilişkin yurtdışındaki yetkili makamdan alınan belge ve Türkçe çevirisi.

c- Merkezini taşıyacak işletmenin tescili izne bağlı ise, ilgili kurumdan alınan izin yazısı.

ç- Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

d- Hakiki Şahıs Kayıt Beyannamesi

e-Yetkilinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)

e- Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi ( 1 adet asıl, 1 adet fotokopi)

f- Pasaport Çevirisi ( 1adet asıl, 1 adet fotokopi)

g- İkametgah Tezkeresi (1 adet noter onaylı asıl, 1 adet fotokopi)

ğ- Fotoğraf ( 2 adet)

(2) Birinci fıkranın (a) ve (b) bentlerinde sayılan belgelerin, Yabancı bir hukuka tabi olarak yabancı bir ülkede düzenlenmiş belgelerin Türk konsolosluğundan veya Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre tasdik ettirilmesi ve noter onaylı Türkçe çevirisi ile birlikte müdürlüğe verilmesi zorunludur.

(3) Merkezini Türkiye’ye taşıyan işletmelerin tescili için, Türkiye’de bulunan işletmelerin tescili hakkındaki hükümler uygulanır. Müdürlükler; bu tescil sırasında, merkezi Türkiye’ye taşınan ticari işletmenin Türk hukukuna göre örgütlenerek faaliyet göstermesinin mümkün olup olmadığını, araştırmakla yükümlüdür.

NOT: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.